קידום אתרים ממומן
גיוס לקוחות חדשים דרך גוגל הפך למטרה עליונה עבור רוב העסקים בישראל.הסיבה
שהפרסום בגוגל הוא מוקד כל כך אטרקטיבי עבור עסקים היא הרלוונטיות של הלקוחות,
אשר מחפשים את השירות/מוצר דרך שורת החיפוש של גוגל וכנראה שיש להם צורך מיידי
באותו הדבר על מנת לפתור צורך מסויים או לחתור להנאה מסויימת. כיום,מעבר לקידום
האתר בצורה אורגנית נוכל להגיע אל התוצאות הראשונות בכל ביטוי שנבחר על ידי
קידום אתרים ממומן .
אז מהם היתרונות בקידום ממומן ?
שליטה בזמני הפרסום
פרסום ממומן בגוגל נותן לנו אפשרות להקים קמפיין ספציפי וממוקד לכל תקופה שנבחר
ובהתאם לתקציב שנרצה להשקיע. לדוגמא,בעל עסק אשר בחודשי הקיץ מלא בעבודה ומעוניין
להגדיל את כמות הפניות דווקא בחודשי החורף,יוכל להריץ קמפיין ממומן בתקציב מוגדר רק
לתקופה שהוא יבחר.
הגדרות ממוקדות
בשונה מקידום אתרים אורגני,בפרסום ממומן אנו נוכל לבחור בדיוק את מילות המפתח
בהם נרצה להופיע בלבד! אפשרות זו מאפשרת לנו גמישות ויכולת להיחשף רק כאשר
מילת המפתח שהגולש יחפש היא ממוקדת ומעידה על כוונת רכישה או פעולה כלשהי.
בנוסף לכך,ניתן להגדיר את האזורים בהם נרצה להופיע כרצוננו. לדוגמא,אם אדם מנהל
מכון פילאטיס בתל אביב והוא יודע כי 95 אחוז מלקוחותיו מגיעים רק מאזורי המגורים
הסמוכים,הוא יוכל לבחור להופיע רק בתוצאות של מחפשים הנמצאים בתל אביב.
בנוסף ניתן להגדיר גם טווחי גילאים ומגדר.
תוצאות מדידות ומהירות
פרסום ממומן מאפשר לנו להופיע בתוצאה הראשונה של כל מילת מפתח מהרגע
שהקמפיין עלה לאוויר(אם רק נשלם יותר מהאחרים) ולכן כבר מהחודש הראשון
ניתן למדוד את היעילות ורוווחיות של הקמפיין. בדרך כלל,מומלץ לבחון את ההחזר
על ההשקעה(ROI) לאחר כחודשיים לפחות,לאחר שביצענו שידרוגים ואופטימיזציה
לקמפיין(אחרי שבועיים-שלושה).
רוצים לדבר על פרסום ממומן בגוגל?
חסרונות הקידום הממומן
כאשר אנחנו מפרסמים בצורה ממומנת,גוגל מסמנים אותנו כ"מודעת פרסומת". הרבה גולשים
נרתעים פסיכולוגית מהמודעות הללו,ומעדיפים לגלול מעט למטה יותר אל התוצאות האורגניות,כי
הם מניחים ששם נמצאים הטובים והבטוחים בתחום אותו הם מחפשים.
בנוסף לכך,בחלק מן התחומים מילות המפתח לכל קליק יקרות מאוד ולכן התקציב היומי
שנצטרך להשקיע יצטרך להיות בהתאם. ברגע שסיימנו את התקציב היומי כבר אנו נרד
מתוצאות החיפוש עד למחרת היום כאשר התקציב יתאפס.
חסרון נוסף הוא החשיפה לקליקים לא רלוונטיים אשר יכולים להגיע ממתחרים לא ישרים
אשר מנסים לקלקל למתחרים בתחומם את הקמפיין על ידי הקלקות זדוניות שמטרתם
לגמור את תקציבכם היומי ולהעיף אתכם מתוצאות החיפוש.
*כיום גוגל מאפשרים למגר פעולות זדוניות אלו של מתחרים באמצעות כלים ותוכנות
כאלו ואחרות(אך זה לא עובד ב-100 אחוז מהמקרים)
מה צריך בשביל להתחיל קידום אתרים ממומן
כל מה שאנחנו צריכים בשביל להתחיל להריץ את הקמפיין הממומן שלנו
בגוגל הוא כרטיס אשראי תקין ואתר אינטרנט/דף נחיתה אליו תפנה המודעה
הממומנת שלנו. את כל ההגדרות של הקמת הקמפיין (בחירות מילות מפתח,תקציב,
מיקומים,נוסח מודעה וכו).
את כל ההגדרות הללו אנו מנהלים דרך מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל GoogleAds
האם כדאי לנהל קמפיינים בגוגל לבד או עם חברה מקצועית
שאלה זו מקוננת בראשם של הרבה מבעלי העסקים,במיוחד כאלה שמנהלים
עסקים קטנים עם הכנסות לא גבוהות במיוחד. אין ספק כי באמצעות כמה סרטוני
הדרכה ביוטיוב או קריאת מאמרים מקיפים של הקמת קמפיינים בגוגל מא' ואת ת'
ניתן ללמוד כיצד להרים קמפיין אך חשוב באותה נשימה לציין כי מערכת הפרסום
באדוורדס טומנת בחובה פרמטרים רבים וטכניקות מתקדמות לבצע אופטמיזציות
והסקת מסקנות מהקמפיין על מנת להפוך אותו לרווחי ומשתלם הרבה יותר ולכן
ההמלצה היא לא להקל ראש ביכולת של חברה מקצועית לפרסום בגוגל לספק
לכם קמפיינים רווחים ואפקטיביים.
כמה עמלה נהוג לשלם לחברה לקידום ממומן בגוגל?
בד"כ,נהוג לשלם לחברת הפרסום בין 15%-25% מהתקציב של ההקלקות.
לדוגמא,על קמפיין בו אתם משקיעים בחודש 4000 ש"ח על קליקים,התשלום
יהיה בין 600-1000 ש"ח וזה נחשב סביר מאוד.
במידה והסכומים המושקעים בקמפיין נמוכים מ4000 ש"ח,נהוג
לשלם דמי ניהול שנקבעו מראש והם בדר"כ נועו בין 400 -700 ש"ח בממוצע.