איך למכור יותר בעזרת השימוש ביוטיוב

וטיוב היא פלטפורמת שיווק מוכחת למוצרים והעלאת כמות מכירות בעולם האיקומרס. הגולשים ביוטיוב צופים במעל ל-5 מיליארד סרטונים כל יום. זה הכלי המושלם ליצירת מודעות למותג, בניית קהל עוקבים נאמן והגדלת המחזור החודשי. אבל, מיליארדי מבקרים מדי יום מושכים הרבה יוצרי תוכן וזה עלול להיות קשה מאוד להתבלט בין כולם – ולא רק מעל למתחרים שלכם בנישה אלא להתבלט אל מול כלל יוצרי התוכן בפלטפורמה. למרבה המזל, עם האסטרטגיה הנכונה אפשר להתעלות על שאר היוטיוברים כדי לנצל את YouTube להגדלת כמות המכירות. במאמר כאן נעבור על השיטות המומלצות לייצר יותר מכירות עם האתר השלישי הגדול בעולם. לפני שנתחיל, חשוב שתבינו למה נרצה להשתמש דווקא ביוטיוב.

 

למה סרטוני יוטיוב כל כך אפקטיביים להעלאת מכירות?

 

באיקומרס, עדיף להציג מאשר לספר. יוטיוב היא הפלטפורמה המושלמת לראות את המותג שלכם ויתרונותיו לכמות גדולה של קהל.  אמנם יוטיוב היא פלטפורמה עם כמות עצומה של תחרות וכל סרטון שלכם מתחרים על מיליוני סרטונים כל יום, אבל החדשות הטובות הן שיש גם מעל למיליארד משתמשים פעילים בפלטפורמה שצופים במיליארדי שעות צפייה כל יום. משווקים טוענים שהאתגר הכי גדול בעבודה שלהם הוא לייצר מכירות וצרכנים טוענים שהם רוצים להיחשף יותר לתוכן וידאו – מה שהופך את יוטיוב לפלטפורמה המושלמת לאיקומרס. הקהל כבר נמצא שם, צריך רק להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את יוטיוב לאחד מכלי המכירה היעילים ביותר שלכם:


  • להכין מדריכי How To

 

סרטוני הדרכה, שבבסיסם הם לא סרטונים שמניבים מכירות, יכולים להגדיל לכם משמעותית את ההכנסה ממכירת המוצרים. ללמד משתמש איך להשתמש במוצר שלכם, מעלה את הסיכוי לרכישה בעשרות אחוזים וגולשים נוטים לסמוך יותר על מותגים שמפרסמים סרטוני How To. סרטונים אלו מסבירים מה מייצג המותג שלכם או איך משתמשים במוצר שלכם ובדרך כלל יהיו באורך של 2-3 דקות, תלוי באורך זמן בו מתבצעות הפעולות המבוצעות במדריך. לאחר שיצרתם כמה סרטונים כאלה באותו נושא מומלץ לשים אותם תחת אותו הפלייליסט ביוטיוב, מה שיקל על הצופים שלך לעבור בין סרטון לסרטון ויקל על חווית המשתמש שלהם.

  • להשתמש בסרטונים של ביקורת על המוצר 

 

סקירת מוצר כנה על ידי גולשים בונה אמינות למותג וגוררת אחריהן מכירות המשך. רוב הצרכנים סומכים על ביקורות מוצר כמו שהם סומכים על המלצה מחברים או בני משפחה. כאשר אחד מהלקוחות שלכם מפרסם ביקורת אותנטית למותג או למוצר ומסביר איך המוצר יעזור להם וישפיע עליהם, אתם מקבלים Social Proof ברמה הגבוהה ביותר. סרטוני ביקורת למוצר מתמקדים בפתרונות שהמוצר או השירות מציעים ולא במכירה. באפשרותכם גם לפנות למשפיעים בנישה שלכם ולבקש ביקורת אותנטית על המוצר או השירות שאתם מספקים, ככה תקבלו ביקורת נוספת וגם תהנו מהקהל של המשפיענים איתם בחרתם לעבוד. 


  • לייצר סרטוני שאלות ותשובות על המוצרים (FAQ)

 

דרך פשוטה להכיר לצופים בערוץ שלכם את המותג היא ליצור שאלות נפוצות קצרות לגבי המוצרים והשירותים שלכם. אם הגולשים שלכם צריכים לעבוד קשה כדי לקבל מידע על המוצרים וללמוד איך משתמשים בהם, הם לא ירצו לקנות מכם ובטח שלא לבצע קנייה חוזרת. על ידי מענה על שאלות נפוצות עוד לפני שהן נשאלות אתם מבטלים מראש התנגדויות וחששות של קונים פוטנציאליים וסוליים את הדרך למכירות עתידיות ולקוחות חוזרים. FAQ זו דרך קלה לטפל בשאלות נפוצות של תמיכת לקוחות כדי לפנות את צוות התמיכה שלכם לבעיות מורכבות יותר. בנוסף, לקוחות מרגישים יותר מרוצים כשהם רואים שאכפת למותג מהלקוחות שלו והבעיות שלהם נפתרות במהירות.

    • שיתופי פעולה עם ערוצים אחרים

    קידום הערוץ שלכם בעזרת שיתופי פעולה עם ערוצים אחרים זה אחד הנתיבים המהירים לצמיחה של ערוץ YouTube. שיתופי פעולה מהסוג הזה מחזקים את האמינות של הערוץ והמותג שלכם ומגדילים את כמות הקהל בצורה משמעותית. דרך טובה לבצע פעולה כזאת היא לפנות לערוצים מהנישה שלכם ולפרסם אחד את השני במסכי סיום של סרטונים (End Screen – תמונה שמופיע בסוף הסרטון וכוללת בדרך כלל פרטים על היוצרים ועל הערוץ). לפני שעושים שיתופי פעולה עם ערוצים אחרים מומלץ לבדוק שהנישה של הערוצים תואמת לנישה שלכם ושהם מעלים תוכן רלוונטי לכם ותוכן שאתם מזדהים איתו. 


    לסיכום


    פחות מ-10% מהעסקים הקטנים בעולם משתמשים ביוטיוב כפלטפורמת שיווק לעסק, מה שמאוד מוזר מכיוון שמדובר באחת המדיות החברתיות החזקות ביותר בעולם והאתר השלישי בגודלו בעולם מבחינת טראפיק. אמנם יוטיוב עמוס ביוצרי תוכן אבל אם תשקיעו מחשבה בתוכן שאתם מפרסמים תוכלו לצבור תאוצה בצורה משמעותית, להגדיל את הטראפיק שלכם וגם את כמות המכירות. לאחר שיצרתם תוכן איכותי, תקפידו להציג אותו בפני הקהל הנכון באמצעות סרטוני הדרכה על מוצרים, סרטוני ביקורות מלקוחות ושיתופי פעולה עם ערוצים נוספים. חשוב מאוד לעשות שימוש חוזר בקריאה לפעולה כדי להמיר את הקהל שלכם, גם התוכן הכי טוב בעולם לא ימיר גולשים ללא קריאה לפעולה.


    על הכותב


    אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.