קידום אורגני בגוגל

אז בואו נתחיל מההתחלה, מה זה בעצם קידום אורגני בגוגל?

כאשר אנו מדברים על פרסום בגוגל עומדות ברשותנו 2 אפשרויות:

הראשונה היא פרסום ממומן – הכוונה היא ל3-4 התוצאות הראשונות והאחרונות בכל עמוד שניתן לראות לידם אייקון של "AD" בצבע ירוק, ואלו בעצם תוצאות שהמפרסם משלם עליהם "פר הקלקה". הכוונה היא שעל כל קליק שלחצו עליכם אתם משלמים בין 4-26 ש"ח תלוי בתחום שלכם.

קראו עוד בהרחבה על קידום ממומן

קידום אורגני – הכוונה היא לעשרת התוצאות באמצע העמוד. אלו בעצם תוצאות שגוגל הכי רואה לנכון שיוצגו תחת כל שאילתה. שאילתת חיפוש לדוגמא "אינסטלטור בתל אביב". הגולש מבצע את מילת החיפוש שעליה הוא מעוניין לקבל תוצאות וגוגל מביאה לו את התוצאות הרלוונטיות ביותר שהיא רואה לנכון.

איך עושים את זה?

תהליך הקידום האורגני בגוגל הוא תהליך טיפה יותר ארוך ומסובך מאשר הפרסום הממומן. הסיבה העיקרית לכך היא שגוגל אף פעם לא תגלה לנו מהם הפרמטרים שמשפיעים על הדירוגים שלה, וזאת מסיבה פשוטה שהיא פשוט לא רוצה שאנו (המפרסמים) נשפיע על האלגוריתם שלה בצורה לא אותנטית.

למרות זאת התחום של הקידום האורגני עדיין חיי ובועט ומקדמים רבים היום יודעים איך להשפיע על האלגוריתם של גוגל ולדחוף אתכם קדימה.

למה כדאי כבר היום להתחיל לעשות קידום אורגני לעסק שלכם?

אולי מכיוון שאני בא מהתחום אז יכול להיות שדעתי תישמע לכם פחות אובייקטיבית, אבל בכל זאת אני מאמין בשכל הישר שלכם ולכן אסביר למה אני חושב שקידום אורגני זה הדבר הנכון ביותר שאתם יכולים לתרום לעסק שלכם.

אז נתחיל בשאלה, אתם מסכימים איתי שכולם היום מחפשים בגוגל? נסו לחשוב כמה פעמים בשבוע האחרון חיפשתם דבר כל שהוא, אם זה מידע, שירות מסויים, כרטיסים להופעה, ספקים חדשים שאתם מעוניינים לעבוד איתם ועוד. כל הדברים האלה משמשים אתכם בחיי היום יום ועל בסיס קבוע, נסו להיזכר כמה פשוט זה היה וכמה מידע קיבלתם על מה שחיפשתם.

בקידום אורגני אתם בעצם בונים נ-כ-ס לעסק שלכם. אותו נכס ישמש אתכם גם להגדלת קהל הלקוחות שלכם היום ויפתח לכם קהל לקוחות חדשים וגם יתן לכם גב ושקט נפשי לימים פחות טובים. כמות החיפושים בגוגל בכל התחומים רק עולה ועולה עם הזמן, אבל איתה גם התחרות. כולם היום רוצים להופיע ראשונים, אין כמעט עסק שמופיע בשלושת התוצאות הראשונות בגוגל ולא מקבל לפחות 2-3 טלפונים מלקוחות פוטנציאלים חדשים. מי שבאמת חכם יודע שכדאי לו להשקיע את הכסף שלו (ובינינו מדובר בגרושים ביחס להוצאות החודשיות הרבות שיש לכל עסק) בקידום אורגני. דבר זה ישמש אתכם גם עכשיו וגם בעתיד הרחוק ויתקע יתד בתחום שלכם לעוד שנים רבות.