פרסום בפייסבוק

 

פרסום בפייסבוק הוא סוג הפרסום הזול ביותר שקיים היום בעולם הדיגיטל. עם זאת יש לזכור שהקהל אליו אנו מפרסמים בפייסבוק לא חיפש את השרות שלנו (בשונה מפרסום בגוגל), מה שהופך את הפלטפורמה הזאת ליותר מעניינית ודורשת מקצועיות והבנה מלאה שלה.

למה כל כך חשוב לפרסם בפייסבוק? 

לפי נתונים של לשכת הסטטיסטיקה, נכון לשנת 2019 רשומים בפייסבוק כ-6 מיליון משתמשים. כל אחד מן המשתמשים הללו נכנס אל האפליקציה 8 פעם ביום בממוצע. בפייסבוק נמצאים כל החברים שלכם וגם כל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מה שאומר שהסיכוי שלכם לחשיפה רלוונטית הוא גבוה מתמיד. תחזוק נכון של דף הפייסבוק שלכם יגרום לבאזז ועניין סביבכם וזה בכלל לא משנה אם אתם מוכרים פרגולות אלומיניום או נעלי נייק בסיטונאות. 

אז למי בעצם כדאי לפרסם בפייסבוק?

שאלה שנשאלת המון פעמים אצל בעלי עסקים ועובדים בדרגים בכירים בחברות שונות. אז ככה, ישנם המון תחומים ועיסוקים וקשה יהיה לתת פה רשימה מדוייקת, אבל נסו לחשוב בעצמכם, האם לעסק כמו: מנעולן, אינסטלטור או חברה המספקת ציוד להשכרה כדאי לפרסם בפייסבוק? התשובה היא כמובן שלא, עם כל הצער שבדבר, ועם זה שהמחירים בתחומים הללו בגוגל אדוורס נושאים לשחקים, עדיין לא יהיה כדאי לנו לפרסם תחומים כאלה בפייסבוק וזאת תהיה זריקת כסף של ממש, והסיבה היא מכיוון שאין סיכוי שמי שלא תקוע עכשיו מחוץ לבית יתעניין בפרסומת של מנעולן כאשר הוא גולל את הפיד שלו בשירותים.

מנגד לכך, פיצריה שכונתית, חנות בגדים, חנות למוצרי חשמל וגאדטים או מעצב/ת שמלות כלה בהחלט יביאו תוצאות מדהימות עם שימוש נכון בפלטפורמת הפרסום הזאת. ברוב הפעמים, ובמידה שהמפרסם שלכם יודע את העבודה שלו, תוכלו להביא לידים מעולים בעלות של רבע מחיר ולפעמים אפילו פחות מאשר תשלמו בגוגל.

 

אילו ייתרונות ייחודים יש לפייסבוק?

  • פילוח קהלים המבוססים על: תחומי עניין דמוגרפיה, מקצוע, מין, סטטוס משפחתי והתנהגויות שונות
  • טרגוט לוקאלי: מאפשר למפרסמים לטרגט אנשים שנמצאים ברדיוס מסויים, ערים מסויימות או מדינות ספציפיות
  • אופטימיזציה לקבלת מחירים אפסיים להמרה: באמצעות קוד ששותלים באתר או בדף הנחיתה שלנו הנקרא פייסבוק פיקסל, ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיינים מכל סוג.

 

כוחו של הרימרקטינג (פרסום חוזר)

רימרקטינג בפייסבוק

אופציה מעיינת נוספת(וחשובה מאין כמותה) היא השימוש בפיקסל של פייסבוק על מנת לעקוב אחר גולשים שביקרו באתר האינטרנט שלנו.
מה שקורה זה שגולשים פוטנציאלים משוטטים באתר האינטרנט שלנו וככל הנראה גם מעוניינים במוצר/שירות שלנו. הבעיה היא שבשל הסחות
דעת כאלו ואחרות,לעתים הגולש נוטש את האתר מבלי שביצע אף פעולת המרה(שיחות טלפון/השארת פרטים) ובכך לא הצלחנו להשיג את המטרה שלנו. במצב זה אנו נשתמש בקמפיין הרימרקטינג של פייסבוק על מנת לבצע פרסום חוזר לאנשים שביקרו באתר שלנו ולהתפרץ אל הפיד שלהם עם הצעה אטרקטיבית בזמן שהם גולשים להנאתם בפייס.

** חשוב לציין שקמפיין רימרקטינג לא יעבוד במידה ואין תנועה משמעותית באתר דרך מיקומים אורגניים או קמפיינים ממומנים בגוגל 

לסיכום:

פרסום בפייסבוק הוא ערוץ שיווק מעולה וזול עבור עסקים בכל הגדלים, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את מה שציינו בהתחלה – אתם צריכים לחפש את הלקוח, דבר זה מצריך הבנה מעמיקה של מערכת הפרסום הזאת.