כאשר אנחנו מדברים על המונח שיווק,בדרך כלל יסבירו לנו על פעילות כלשהי אשר
מקדמת מכירה של מוצר,שירות או רעיון כלשהו. זאת אומרת,שעל מנת לבצע שיווק
אינטרנטי איכותי אנחנו צריכים לבצע פעולות שיווקיות שישפיעו על מוחו של הגולש
ובכךיקדמו את המכירה של המוצר/שירות/רעיון שלנו. כן,המושג הכל בראש נכון
גם לגבי שיווק דיגיטלי לעסקים ובמאמר הבא נדון במודל 3 המוחות ואיך באמצעותו
נוכל לשדרג בכמה רמות את יכולת השיווק שלנו.
פסיכולוגיית המוחות בשיווק דיגיטלי
ראשית כל,בואו נכיר בקצרה את שלוש המוחות שפועלים בנו ואז נבין כיצד זה מתקשר
באופן מושלם לשיווק הדיגיטלי שלנו. ברגע שנבין את העומק של המאמר הזה,נוכל למכור הרבה יותר.
1)המוח המודרני(NEO-Cortex) – מוקד החשיבה המודעת,מדובר במוח הרציונלי
אשר באמצעות אנחנו מקבלים החלטות ומבצעים אסטרטגיות חשיבה.
2)המוח הריגשי/המערכת הלימבית – זהו בעצם התת מודע שלנו. זהו האזור הפעיל והדומיננטי יותר
במוח שלנו והוא זה שגורם לנו לרוב הבעיות. חלק זה במוח מקושר לחוויות עבר,רגשות,
פחדים(אמיגדלה) וזכרונות. הוא גם מזוהה עם תיפקודים הישרדותיים
ותגובת ה-"הילחם או ברח", תגובה הישרדותית שטבועה באדם עוד מימי קדם בהם האדם
פגש בנמרים וחיות מסוכנות בטבע.
אוקיי מעניין…אז מה עכשיו?
דוגמא מוחשית: כאשר גולש נתקל בפוסט שלנו,לרוב קבלת ההחלטה שלו
תתבצע מהרגש(המוח הרגשי) ולכן כאשר נכתוב את הקופירייטינג ונבחר את
העיצוב הגרפי,נצטרך לדבר אל הרגש של הגולש.
בנוסף לכך, המוח המודרני(הראשון ברשימה) הוא זה שיתן את הטיעונים מדוע לא לרכוש את המוצר שלנו ולכן על ידי שיווק למוח הרגשי(השני ברשימה)אנחנו נעקוף את שומרי הסף של המוח המודע ובכך נעלה את הסיכוי למכירה באופן משמעותי.
כיצד משתמשים במוח הרגשי/ לא מודע-על מנת להגדיל את המכירות ?
דיברנו על כך שהמוח הלא מודע אחראי על צרכים הישרדותיים. הצורך של חלק זה במוח האנושי
בא לידי ביטוי בצורך ברבייה,הישרדות ובריחה מתחושות מחסור. בשימוש זה
נייצר ללקוח תחושת מחסור לאחר הקריאה לפעולה כגון :"המבצע לזמן מוגבל- מהרו להזמין"
או "נשארו מקומות בודדים לקורס הקרוב".
שימוש נוסף היא שימוש בצורך הרבייה של הגולש לדוגמא,כאשר נשווק קורס העצמה אישית כלשהו נוכל להשתמש במשפט :
"מחקרים מראים כי חוסר בהערכה עצמית מפחית משמעותית את הסיכוי למצוא זוגיות
ולהקים משפחה "
לסיכום, זכרו:
שיווק טוב מכוון קודם כל אל הרגש/תת המודע
ללא עבודה לוגית על המוח המודע והתמקדות בתועלות אתם תאבדו את לקוח
ללא תחושת הצורך והמחסור הסיכוי שהלקוח יקנה יורד.
מעוניינים להבין יותר? התקשרו אלינו ונתאם פגישת היכרות ללא שום התחייבות