אחת הסוגיות החשובות בנושא קידום אתרים בגוגל היא הבנת ההבדל בין קידום אתרים אורגני ובין קידום ממומן במנועי החיפוש. מה זה קידום ממומן? מה ההבדל בינו לבין קידום אורגני במנועי החיפוש? האם ישנה עדיפות לסוג מסוים של קידום? להלן התשובות.
קידום אתרים ממומן במנועי החיפוש
קידום אתרים ממומן פירושו תשלום עבור העובדה שהאתר נמצא בראש העמוד בגוגל. האתרים שהקידום שלהם ממומן מסומנים בצורה ייחודית, והם יופיעו בדרך כלל בראש העמוד או בתחתית שלו ביחד עם הדגשה "מודעה" או "Sponsored". הבעלים של אתר שהפרסום שלו ממומן ישלם עבור כל קליק – כלומר הקלקה של גולש על הקישור וכניסה לאתר. זאת, על פי תעריף שנקבע מראש בעת הפקת הקמפיין בגוגל. המחיר של קליק בקידום הממומן תלוי כמובן בתחום בו אמנו מתחרים על המודעות . ישנם ביטויים כגון "עורך דין פלילי" שיכולים להגיע גם ל80 שקלים לקליק לעומת "משלוחי פרחים" שינוע בסביב 7 שקלים לקליק .
איך זה עובד ?
נניח ויש לך אתר של משלוחי פרחים והקצבת 40 שקלים ליום עבור קליקים . בהנחה שהעלות לקליק אחד הנה 7 שקלים לאחר 6 קליקים המודעה שלכם תרד מהאוויר עד שהחשבון יתאפס ביום למחרת ואז המודעות יופיעו.
המודעה עצמה יכולה להפנות אל האתר עצמו (רצוי מאוד להפנות אל הדף באתר התואם למודעה ולא ךדף הבית) , או לחלופין לבנות דף נחיתה בודד אשר יהיה ממוקד בדיוק אל הביטויים אותם אנו מריצים בקמפיין .
יתרונות הקידום ממומן :
- ניתן להופיע בטופ עמוד ראשון בשניה שהקמפיין עולה
- משלמים רק כאשר גולש הקליק על המודעה
- ניתן להגדיל או להקטין את התקציב ככל שתרצו
- ניתן למקד את החיפוש לכל ביטוי שרק תרצו
- ניתן להפנות לדף נחיתה ממוקד ומניע לפעולה
חסרונות קידום ממומן
- בתחומים מסוימים – המחיר לקליק מאוד יקר
- ברגע שנגמר התקציב היומי לא תופיעו במילות החיפוש הרלוונטיות לכם
- חשוף ל"הקלקות סתמיות" ממתחרים
- אין אפקט לטווח הארוך .
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני פירושו שיפור האתר מבחינה חזותית, שיפור התכנים באתר ואמות מידה נוספות, הנחשבות "חוקיות" ולגיטימיות. זאת, על מנת להביא אותו למקומות הראשונים במנועי החיפוש. בדרך כלל, אתרים איכותיים יהיו במקומות גבוהים בקידום האורגני. אתר המשתמש באמצעים שגוגל איננו מאשר אותם, יעוף במוקדם או במאוחר מהאינדקס. חשוב לדעת – קידום אתרים בגוגל באופן אורגני איננו פחות יקר מהקידום הממומן. ההבדל הוא שבקידום הממומן אתם תופיעו בתוצאות החיפוש כל עוד תשלמו על כל קליק ,ולפעמים תשלמו הרבה מאוד ואילו הקידום האורגני לוקח אינו מצריך תשלום לגוגל על הקלקות גולשים .
כל מקדם אתרים יודע שקידום אורגני איננו לוקח יומיים וגם לא חודש , בשביל להביא אתר שנמיקומים שלו חלשים בתחומו , נדרשת עבודה סיזיפית של בין 4-6 חודשים לפחות על מנת להביאו אל הדף הראשון (תלוי בתחום , מילת המפתח , נפח החיפוש וכו').
יתרונות
- חושף אותכם למספר רב יותר של גולשים לכל אורך היום
- אינו מצריך תשלום עבור קליקים
- יכול להיתפס בעיני גולשים לטבעי ואמין יותר
- ימתג אותכם כחזקים בתחומכם
- נכס לכל דבר – יש אפקט גדול גם לטווח הארוך
חסרונות
- יכול לקחת מספר חודשים עד שתתחילו לקצור את הפירות
- צריך לשמר ולתחזק כל הזמן -גם שהגענו ליעד
- תלוי באלגוריתם של גוגל – אין 100 אחוז ודאות
באשר לעדיפות – קידום אתרים אורגני או ממומן הם שתי שיטות שונות לגמרי של שיווק ופרסום העסק . בעלי עסקים הרוצים תוצאות כאן ועכשיו וינטו ללכת על קידום ממומן ואילו אלא הרואים יותר את הטווח הארוך ישקיעו בקידום האורגני . כמובן שאם התקציב מאפשר זאת האידיאל הוא להשקיע בשניהם תוך אפשרות להופיע פעמיים בדף הראשון .