ניהול קמפיינים בפייסבוק
ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק הוא אחד מפעולות השיווק האטרקטיביות ביותר בתחום השיווק.
שיטת הפרסום בפייסבוק מציעה אופציה נהדרת לקידום מכירות,גיוס לידים,חשיפה למותג,
כניסות לאתר ועוד. כל מה שנצטרך כדי להשיג את כל הטוב הזה הוא דף פייסבוק עסקי,כרטיס
אשראי והרבה נכונות. ובכל זאת, חשוב שנבין שעל מנת להגיע לרווחיות ושביעות רצון מהקמפיינים
בפייסבוק אנו נצטרך לכל הפחות את הידע הבסיסי בניהול קמפיינים,שאותו כמובן אנו הולכים
לחשוף בפניכם במאמר הבא.
השלב הראשון: בחירת המודל עליו יתבסס הקמפיין
בשלב הראשון אנחנו נצטרך לבחור קמפיין אחד מתוך 11 האפשרויות שמפייסבוק
מציעה לנו ועל מנת לעשות זאת חשוב שנבין את החלוקה אותה פייסבוק יצרה.
3 מודלים בשיווק פייסבוק ממומן.
השאלה הראשונה שאנו צריכים לשאול על מנת לקבל בהירות לגבי סוג הקמפיין אותו נבחר
היא: מה אנחנו רוצים להשיג מהקמפיין? , מהי המטרה העליונה שלנו?
פייסבוק מחלקת את כל הקמפיינים שלה ל3 מודלים עיקריים שלכל אחד מהם מטרה
שונה.בואו נגלה מהם המודלים :
1) מודעות / חשיפה – Awareness
בתוך קטגוריה זו,נוכל לבחור בין שני קמפיינים של "תפוצה" או "מודעות למותג".
מדובר בשני קמפיינים די זהים,שמטרתם היא לחשוף את המודעה שלכם לכמה שיותר
אנשים.
2) מעורבות – consideration –
זהו מודל אשר במהות שלו מעודד את הגולשים לבצע פעולה ממירה כלשהי.
במודל זה נוכל לבחור בין מגוון רחב של הנעות לפעולה : השארת טופס לידים,
הודעות בדף העסקי,הורדת אפליקציה,כניסות לאתר,לייק לדף וכו.
3) המרות – Conversions
מודל המרות מקדש את המטרה של רוב המפרסמים בדיגיטל – להשיג המרות. בין אם מדובר
בלידים או במכירות באתר. חשוב לציין כי על מנת להגיע לרווחיות בקמפיין המרות,חשוב
שיהיה לנו פיקסל של פייסבוק באתר,שבאמצעותו נוכל לאמוד את הצלחת הקמפיין. בנוסף לכך,ככל שתהיה למערכת
יותר זמן למידה ונתוני מידע על הגולשים,כך התוצאות יהיו טובות ביותר והטרגוט יהיה מדוייק יותר.
עכשיו לאחר שחשפנו את שלושת המודלים של פייסבוק,אתם יכולים להבין למה כל כך חשוב
להבין עוד מבעוד מועד מהי המטרה שאנחנו רוצים להשיג מהקמפיין.
לאחר שבחרנו את סוג הקמפיין,אנחנו בשלים לעבור אל החלק השני :
השלב השני : טרגוט ,תקציב,מיקומים ותזמון
קהל היעד – טרגוט קהל היעד הנכון הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהצלחת הקמפיין.
על מנת לתרגט כמו מקצוענים יש כמה שאלות מפתח שיעזרו לנו להכיר את הקהל שלנו
– מהו המוצר אותו אני מוכר?
-מי הלקוח האידיאלי שלי(טווחי גילאים,מיקומים,תחביבים)
– אילו התנהגויות,תחביבים,תשוקות מאפיינים את הלקוח שלי ?
– אילו אנשים אני לא רוצה שיראו את המודעות שלי ?
תקציב
ישנם כל כך הרבה משתנים שיכולים להשפיע על קביעת התקציב שלנו ולכן קשה
לקבוע באופן כללי מהו תקציב נכון להשקעה. נוכל להגיד כי באופן כללי תקציב יומי
של 40/50 ש"ח יוכל להיות סביר על מנת להתחיל ולייצר תוצאות ומסקנות לגבי
הקמפיין.
מיקומים –
היכן נרצה שהמודעה הממונת תופיע ? רק ב"פיד" של הגולשים ? רק בפייסבוק או גם באינסטוש
שלנו? במיקומים אחרים ברשת ?
חשוב לציין כי בשונה מפרסום בפייסבוק,כפתורי ההנעה לפעולה
באינסטגרם פחות בולטים וקשה יותר לייצר לידים דרך מערכת זו.
השלב השלישי : בחירת תמונה/סרטון + קופירייטינג למודעה.
זהו השלב בו הקריאטיביות שלנו צריכה להתפרץ החוצה כמו לע של הר געש . לאחר
שהגדרנו את כל ההגדרות הפנימיות,הגענו לרגע החשוב ביותר – איך אני גורם
לגולש להתעניין דווקא בפרסום שלי בזמן שהוא גולש להנאתו בפיד הפייסבוק שלו?
בגלל שמדובר במשימה כל כך לא פשוטה אנחנו חייבים להיות יצירתיים מאוד,הן
בקופירייטינג והן בתמונה/סרטון המצורף. המודעות צריכות לבלוט באמצעות שימוש
בגרפיקות "שובות עין" והטקסט צריך להפנט את הגולש כמו אמן חושים ששולט
בקהל שלו.
לסיכום
במאמר הנ"ל קראנו והבנו כיצד ניתן להקים קמפיין פייסבוק עם היצמדות
לכללים בסיסיים. חשוב לציין כי המערכת טומנת בחובה עוד אינספור אלמנטים ומה
שהבנו כאן הוא רק את הבסיס של הבסיס במערכת הפרסום המופלאה הזאת.
אנו בחברת M.B Media מומחים בהקמת קמפיינים ממומנים ומציגים ניסיון של שנים
בהקמת קמפיינים מורכבים ועבודה עם לקוחות רבים בתחומים שונים. מעוניין לדעת
למה כדאי לכם להעביר את ניהול הפרסום בפייסבוק אל הידיים שלנו. השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם