אנחנו חיים בעידן בו הכל מתנהל באינטרנט. האינטרנט עוטף את שגרת חיינו וכאשר
אנו נמצאים במצב בו אין לנו חיבור לאינטרנט,אנחנו מרגישים כאילו לקחו חלק מאיתנו.
באמצעות האינטרנט אנחנו מבצעים משימות חשובות,צורכים מידע,חולקים חוויות
משחקים,לומדים וכו. ההשתלטות האבסולוטית של האינטרנט על חיינו אינו נעלם גם
מעיניהם של בעלי העסקים,אשר בשנים האחרונות משקיעים נתח גדול מתקציבי הפרסום
על הפרסום ברשתות האינטרנט
היתרונות של שיווק ופרסום באינטרנט
- אפשרויות מיקוד מדויקות של קהל יעד רלוונטי
- פרסום חוזר ללקוחות רלוונטיים על ידי איסוף נתוני גלישה
- פרסום מדיד ביותר – כל הנתונים מתועדים
- חישוב יעיל של החזר על השקעה (ROI)
- זול יחסית למדיות הפרסומיות המתחרות(רדיו וטלוויזיה)
- המגרש בו כולם נמצאים היום -יישור קו עם החדשנות והטכנולוגיה
מהם ערוצי הפרסום המובילים באינטרנט
פרסום בגוגל – פרסום בגוגל עובד בעיקר בשיטת "Pull".שיטה זו מתבססת על
גולשים שכבר מחפשים את המוצר/שירות שלנו ואנחנו רק צריכים להיות שם שזה
קורה. לדוגמא,אדם נכנס אל גוגל במטרה להזמין משלוח פרחים לאשתו ומקליד
בשורת החיפוש "משלוחי פרחים בירושלים". כל מה שנצטרך לעשות זה לדאוג
להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות והלקוח בידינו. ניתן להופיע בדף הראשון
באמצעות קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן.
קידום ברשתות החברתיות – ברוכים הבאים אל המקום בו הכל קורה,המקום
בלעדיו האינטרנט לא היה קונצנזוס כמו שהוא היום – הרשתות החברתיות.
הפרסום ברשתות החברתיות מתבצע בשיטת "Push". בשונה מפרסום בגוגל,
כאן הלקוחות אינם גולשים כדי לחפש מוצר/שירות כלשהו,אלא בסך הכל גולשים
להנאתם על מנת להעביר את הזמן,ולכן האתגר להפוך גולשים ברשתות החברתיות
ללקוחות הוא קשה יותר ומצריך הרבה יותר יצירתיות וחשיבה שיווקית.
רשתות חברתיות בולטות לקידום : אינסטגרם,פייסבוק,לינקדין,פינטרסט ועוד.
דיוור – כאן נכניס לקטגורייה את כל המעקבים ופעולות שנבצע על מנת
לתחזק את היחסים עם הלקוחות שלנו. לדוגמא,לא נוכל להסתפק בכך שלקוח
נכנס אל דף המוצר שלנו באתר אם הוא לא ביצע רכישה/הרשמה. במצב כזה
נצטרך לדאוג לתחזק את מערכת היחסים עם הגולש על ידי שליחת תזכורות,מבצעים
ופיתויים כאלו ואחרים דרך המייל,וואטסאפ,מסנג'ר וכל מה שרק אפשר. פרסום אינטרנטי
מוצלח חייב לשווק בין כמה ערוצי שיווק דיגיטליים.
פרסום ברשת המדיה – פרסום ברשת המדיה אומנם מתבצע דרך מערכת הפרסום של גוגל
אך יותר דומה באופן השיווק שלו לקידום ברשתות החברתיות. בשיטה זו,אנו בוחרים אתרים
נבחרים ברחבי הרשת בהם נרצה לפרסם לגולשים שלנו,וננסה למשוך אותם אל דף הנחיתה/
האתר שלנו. לדוגמא,חברת ליסינג שמעוניינת לקדם מכירה של רכב מסויים,תוכל לפרסם באנרים
באתרים פופולריים כגון: מגזין אוטו,גיר,איי קאר וכו.
לסיכום
בעידן הנוכחי,הגולשים אינם סבלניים ומכירים די טוב את שיטות השיווק המתוחכמות של
המפרסמים. תובנה זו מביאה אותנו אל המסקנה כי על מנת להפוך את המהלך הזה לרווחי
ויעיל,אנחנו חייבים לדעת כיצד להשתמש במשפכים שיווקיים מגוונים וכיצד לשלב ביניהם
על מנת להביא יותר מכירות ולקוחות.