בעידן הנוכחי,כולנו מבינים את הפוטנציאל הגדול אשר טמון בשיווק ברשתות החברתיות.
שימו לב לנתונים המדהימים של פייסבוק נכון לשנת 2019 : 6 מיליון משתמשים רשומים,
כאשר משתמש ממוצע מתחבר 8 פעמים בכל יום לחשבון הפייסבוק שלו.
למה כל כך חשוב להשקיע בפוסטים שיווקים?
חשוב להבין,בעידן הנוכחי הלקוח הפוטנציאלי שלנו נחשף למאות(אם לא אלפי)מודעות פרסומיות
ברחבי הרשת. הדרך היחידה שלנו "לצוד" את תשומת ליבו של הלקוח ברגע שהוא בסך הכל
גולל להנאתו בפיד,היא רק באמצעות שימוש נכון בעיצובים שובי עין וקופירייטינג מהפנט..
אז איך כותבים פוסט ממיר בטירוף? איך מעבירים את המסר בצורה נכונה מיד נבין..
כתיבת פוסט שיווקי באמצעות מודל AIDA.
המודל הבא,מתבסס על שיטה אמריקאית מעולה המציגה לנו 4 שלבים ברורים המנחים אותנו שלב
אחר שלב כיצד לבנות את הפוסט בצורה אידיאלית :
1) Attention – לתפוס את תשומת לב הלקוח
בשלב הראשוני,חשוב שנדע לתפוס את תשומת לב הלקוח,ואת זה נוכל לעשות
באמצעות מילים הממקדות את תשומת הלב של הקוראים: שימו לב! , זהירות,
הפתעה, סכנה,עצור! ועוד..
2) Interest – לעורר עניין ולגרום לגולש להישאר איתנו
זה השלב אולי הקריטי ביותר בכתיבת הפוסט. בשל זה אנו יוצרים עניין ומשמעות
למשפט של השלב הראשון. בשלב הזה נתמקד בצרכים והרצונות של הלקוח,תוך
הצגת המוצר/שירות שלנו כפתרון המושלם עבורו. הצורך של הלקוח תמיד יהיה מונע
באחד משני כוחות: חתירה להנאה או הימנעות מכאב.
3) Desire – לגרום לגולש לחשוק במוצר שלנו
לאחר שהצלחנו לעלות על הצורך של הלקוח וגרמנו לו להמשיך לקרוא,זה הזמן בו
אנו צריכים להציג את המוצר בצורה ברורה יותר. גם בשלב הזה,חשוב להציג את
התועלות של המוצר ופחות את התכונות. לדוגמא : במקום לכתוב "הקורס שלנו כולל
קבלת תעודה מקצועית" נרשום "הבוגרים שלנו משתלבים בתעשייה בתנאי שכר גבוהים
ובחברות המובילות בשוק".
4) Action – שלב ההנעה לפעולה
זהו השלב בו אנו רוצים להביא את הלקוח אל הפעולה שתגדיר את הפוסט שלנו כהצלחה.
בשלב הזה אסור לנו לתת ללקוח לחשוב מה לעשות,אנו צריכים להוביל אותו אל הפעולה.
את השלב הזה ניתן לחזק באמצעות שיטת "אישור חברתי". הוספת משפטים כגון "הצטרפו
לאלפי תלמידים שכבר למדו אצלנו","הספר הזה מכר 2,000,000 עותקים" וכו. בשלב האחרון
של ההנאה לפעולה נצטרך להשתמש במילים ממש בלשון ציווי על מנת להניע את הלקוח לפעולה:
הירשמו עכשיו!,לחץ על הקישור,הקלק כאן,מלא את הפרטים עכשיו!
שילוב עיצובים וצבעים מפוצצים
לא משנה כמה הקופירייטינג שלנו יהיה חד ושנון,הדבר הראשון שתופס את העין
של הקוראים הוא הויזואליות. ולכן, 80% מההשקעה שלנו בכל פוסט שיווקי
אמורה להתמקד בגרפיקות ועיצובים שמתווספים אל התוכן. התמונות חייבות לכלול
חוש עיצובי וחשיבה יצירתית על מנת להשפיע על תת המודע של הקוראים ולתפוס
את תשומת לבם.
סיכום :
לאחר שקראנו והבנו את אחת השיטות האפקטיביות ביותר למבנה פוסט מוצלח,כל שנשאר
לכם הוא ליצוק את התוכן הרלוונטי שלכם אל תוך המבנה המוכן מראש ולבחן את התוצאות.