Site icon M.B Media

איך לכתוב תוכן איכותי למאמרי קידום?

קידום אתרים בגוגל תלוי, במידה רבה, באיכות התוכן באתר המקודם. אחד המשפטים הרווחים בקרב מקדמים מומחים הינו "התוכן הוא המלך". אתר איכותי עם תוכן גרוע ייעלם מהאינדקס. אתר גרוע עם תוכן איכותי, עשוי להגיע למקומות מכובדים, אם כי לא למקומות הראשונים, בדרך כלל. מהו תוכן איכותי? כיצד לכתוב תוכן איכותי לצורך קידום אתרים? על מה צריך לשים דגש בעת כתיבת התכנים?

קידום אתרים, תוכן איכותי ומה שביניהם

ההגדרה המקובלת לתוכן איכותי הינה תוכן המייצר ערך מוסף גבוה לגולש. הערך המוסף פירושו מתן מענה איכותי ומדויק לשאלה או לבעיה המטרידה את הגולש. אתר המצליח לספר ערך מוסף גבוה, ידורג לרוב במקומות גבוהים במנועי החיפוש השונים. קידום אתרים בגוגל תלוי יותר ויותר באיכות התוכן. גוגל, כמו גם מנועי חיפוש אחרים, למדו לזהות התחכמויות של בעלי אתרים. מדובר בכאלה המכניסים תוכן ברמה ירודה לאתר, פשוט כי הוא יותר זול, או לחילופין שיטות כמו הכנסת תוכן המכונה "לורם איפסום", משמע ג'יבריש המכיל רק מילות מפתח.

 

קידום אתרים בגוגל וכתיבת תוכן איכותי

בנוסף לערך המוסף, תוכן איכותי חייב להתאים למטרה הכללית של האתר. מילות המפתח או הביטויים המקודמים, חייבים להיות משולבים בתכן בצורה טבעית ככל האפשר. קידום אתרים חייב להתבצע, אבל לא בצורה שתבלוט או שתעצור את שטף הקריאה וההבנה של התוכן. כותב תכנים או הבעלים של אתר, המצליחים ליצור שיתוף מנצח בין שתי המטרות, שלכאורה הן סותרות, יזכו באתר המתקדם במהירות בדירוג. זאת, כמובן, בהנחה שהאתר עומד בדרישות נוספות, החיוניות בם הן לצורך קידום אתרים בגוגל.

קידום אתרים הוא נושא מורכב, והשינויים שמבצעים המומחים של גוגל מעת לעת עשויים להשפיע על מיקום האתר במנוע החיפוש. עם זאת, אתר מעוצב היטב המכיל תוכן איכותי ורלוונטי, ישמור על המיקום הגבוה שלו ואפילו ישפר אותו מעת לעת.

 

5 פעולות שיגרמו לכל מאמר שלכם להיראות איכותי ומסקרן

 

1) להבין מי קהל היעד שלי –  למי בעצם אני מכוון את המאמר ? אמהות צעירות ? אנשים מבוגרים ? חיילים משוחררים ? ככל שנבין טוב יותר מי קהל היעד יהיה לנו קל יותר להתנסח ולהעביר את המסר 

 

2) מה המטרה של המאמר – האם זה מאמר שאמור להניע לפעולה , למכור מוצר או שירות או לספק מידע חיוני נטו. צריך לזכור תמיד מה המטרה האמיתית של המאמר ובעצם לשם מה התכנסו כאן. ברגע שתזכרו את המטרה העיקרית יהיה לכם קל יותר להשיג את התוצאות הנדרשות

 

3) לתת ערך אמיתי ללקוח – ככל שתתנו יותר ערך אמיתי עם כוונה לעזור לגולש כך תגדילו את זמני השהייה באתר . זכרו ! מדובר באנשים ולא רובוטים של גוגל , אנשים יודעים לזהות מתי הם פוגשים תוכן אמיתי בעל ערך ומתי הם סתם קוראים מאמרים בנאליים . ככל שהמאמר יהיה יותר מעמיק ובעל ערך כך ירד הסיכוי לנטישת משתמשים באתר 

 

4) חלקו את המאמר לפסקאות

הגולש מסתכל קודם כל על הכלל ולא על הפרט. מאמר שמסודר כמו שצריך עם כותרות משניות ופסקאות קצרות ומסודרות יתנו לכם נקודת פתיחה מצוינת בלי קשר לתוכן עצמו . ככל שהמאמר יהיה יותר מאורגן ונקי ככה הוא יעודד הישארות ויפחית אחוזי נטישה .

 

5) הוסיפו "הנעה לפעולה" –

 

אם ישנה מטרה עליונה בסוף המאמר , הוסיפו את ההנעה לפעולה בצורה אלגנטית . הכוח בהנעה אמיתית לפעולה היא שהגולש מרגיש טבעי לעשות את הפעולה ולא מרגישים שמכריחים אותו  . ההנעה לפעולה צריכה להסתכם ביצירת קשר , מילוי טופס , הורדת תוכנה ,רכישת מוצר וכו .