Site icon M.B Media

חווית משתמש באתרי אינטרנט, איך עושים זאת נכון?

בכל הנוגע לתחום בניית האתרים, ישנו עניין שכולנו צריכים לקחת בחשבון – חווית המשתמש של הלקוח, הידוע גם בשם UX, גורם זה עשוי מחלקים רבים ומשתנים שבהחלט משפיעים על האופן שבו הלקוחות משתמשים באתר שלכם.

במאמר זה, נלמד את הגורמים הרבים שקיימים ואיך UX טוב יכול לממש את כל חלומות הפרסום שלך.

גורמים המרכיבים את חווית המשתמש (UX)

UX נכון משל גורמים רבים, שימושיות, פונקציונליות, הסתגלות, ניווט, ופריסה. כל הגורמים הללו צריכים לעבוד כמקשה אחת על מנת שיתרמו שיותר למשתמש.

הערך נקבע בהתאם לשאלה אם קונים פוטנציאליים יכולים לראות בקלות את היתרון של המוצרים או השירותים שלך. עיצוב האתר שלך צריך לתקשר בבירור את הערך של מה שאתה מציע למבקרים באתר שלך.

שמישות – גורם זה מתייחס למבנה של האתר שלך והאופן שבו הוא מגיב. האתר שלך צריך להיות מתוכנן בצורה שמדריכה את צרכי הלקוח שלך לפני שהם אפילו מספיקים לחפש אותם באתר.

ניווט – גורם זה הוא על ידי יצירת פריסה שממזערת את מספר הקליקים שנדרש לאנשים כדי למצוא דברים באתר שלך. משתמשים לא צריכים ללחוץ על יותר משניים או שלושה קליקים כדי להגיע למה שהם מחפשים.

התאמה למכשירים ניידים – מכיוון שאנו חיים בעולם שבו אנשים משתמשים כל הזמן בטלפונים ניידים ובטאבלטים, ההסתגלות של האתר שלך לכל מכשיר ומכשיר חשובה ביותר.

העיצוב של האתר שלך צריך למשוך מבקרים מבלי להסיח אותם מהתוכן שלך. המטרה היא לתפוס את תשומת לבם על ידי יצירת עיצוב מהנה מבחינה אסתטית, מבלי לגרום להם לשכוח למה הם הגיעו לאתר שלך מלכתחילה.

בואו נדבר קצת על  – ROI

במידה ובאמת תחליטו להקדיש מחשבה עמוקה לחווית המשתמש של הלקוח באתר שלכם, כך גם ה ROI  שלך יגדל באופן משמעותי.

על פי מחקרים רבים שנעשו בעבר על אין ספור אתרים, עבור כל דולר שהושקעו ב- UX, יש מאה אחוז תמורה, כך שאם תשקיע שקל אחד בחווית משתמש נכונה, תקבל עליו 100 ש"ח בחזרה.

לדוגמא:

ההכנסות של האתר ESPN.com גדלו בכ- 35% לאחר שהחליטו כי הם רוצים להשקיע בחווית המשתמש באתר שלהם.

ומה לגבי קידום האתר בגוגל?

UX לא טוב, יכול להוריד את אחוז הנטישה של משתמשים באתר שלך באופן משמעותי, דבר זה נראה היטב בעיניו של מנוע החיפוש החכם של גוגל, ודבר זה יכול לגרום לאתר שלך לרדת בתוצאות החיפוש האורגניים בצורה דרסטית!

לכן לפני שאתם בונים אתר חדש, חשוב מאוד שתיקחו את עניין חווית המשתמש לתשומת לבכם ותקדישו לו מחשבה רבה, כי בעידן של היום, עסק יכול לשגשג או ליפול בדברים הללו.