Site icon M.B Media

שיפור מהירות אתר

עד כמה אנחנו חסרי סבלנות? על פי מחקרים שנערכו בשנתיים האחרונות, 47% מהצרכנים מצפים שדף האינטרנט ייטען ב -2 שניות או פחות ו -40% מהאנשים ינטשו אתר שדורש יותר מ -3 שניות לטעינה. אז במילים אחרות, אם האתר שלך נטען לאט מידי, זה עולה לך לא מעט כסף.

כלי של גוגל לבדיקת מהירות האתר שלכם: Google PageSpeed Insights

זמני טעינה איטיים יכולים לעלות לך ביוקר עוד לפני שמישהו ראה בכלל את האתר. הסיבה לכך היא ש- Google כוללת גם מהירות אתר באלגוריתם הדירוג שלה. אתרים שאינם נטענים מספיק מהר, יפגעו גם בתוצאות החיפוש.

טוב אז לאחר שהבנו את חשיבות מהירות האתר שלנו, עכשיו נעסוק באיך לשפר את הקיים:

1. כיווץ תמונות

כמובן שהאתר שלך צריך לכלול תמונות באיכות גבוהה כדי ללכוד את תשומת הלב של הלקוח, אבל הם יכולים לדפוק את מהירות האתר שלך. במידה ולא הקטנת את התמונות לפני העלתם לאתר, ייתכן שהתמונות בגודל רב מידי. אנחנו היינו ממליצים לא לעבור את ה100KB לכל תמונה.

תוכנה חינמית לכיווץ תמונות תוכלו למצוא כאן – FastStone

2. השתמשו בעיצוב אתר פשוט

פישוט העיצוב של האתר יכולה להגדיל את מהירות האתר שלך. הסיבה האחת לכך היא משום שזה  מקטין את מספר בקשות ה-HTTP שאתר שלך צריך לעשות כדי לטעון. בקשות HTTP מתבצעת עבור כל האלמנטים השונים המרכיבים את האתר שלך, כולל JavaScript, CSS וקבצי תמונות. כאשר אתה מקטין את מספר הרכיבים באתר שלך, מספר הבקשות יורד, ומשפיע על זמני הטעינה.

3. אחסון טוב

אחת מהפרמטרים היותר קריטים לבניית אתר הוא המהירות שהשרת שלכם מגיב, שרתים ממוצעים מגיבים בכ2.5 שניות בממוצע – דבר שגוגל לא אוהבים, נסו למצוא חברת שרתים אשר יכולה לכם לספק מהירות טעינת אתר של פחות משנייה, דבר זה יגרום באופן ישיר גם לדירוגים שלכם בגוגל לעלות.

יש לא מעט חברות אחסון היום בשוק, אבל אם אתם שואלים אותנו אנחנו היינו ממליצים על – פרו גינטר

4. שמירת קאש

הפרמטר הזה הוא קצת יותר מורכב וזמין יותר לאתרים שמשתמשים בוורדפרס, במידה ולא תצטרכו התערבות של מתכנת על מנת לשפר זאת.

אז מה זה בעצם? בכל טעינת אתר נטענים גם קבצי קוד, מה שבעצם אנחנו עושים פה, זה בעצם לגרום לדפדפן שלנו (כרום, פיירפוקס, אקספלורר) לשמור אתת הנתונים של האתר שלנו, על מנת שלא יצטרכו להיטען מהשרת שוב פעם – דבר אשר גורם באופן ישיר לשיפור מהירות האתר כיוון שהקבצים כבר נשארים אצל המבקר במחשב ולא צריכים להיטען מהשרת פעם נוספת.

אלו שלושה טיפים מיני רבים אשר יכולים לשפר את המהירות של האתר שלך. בחרנו בהם במאמר זה מכיוון שהם הקריטיים ביותר ברוב המקרים והקלים ביותר לביצוע.