Site icon M.B Media

קידום אתרים 2018 – כל השינויים ומה שאתם צריכים לדעת

ידום אתרים בגוגל הוא תחום דינמי, שהשינויים בו מתרחשים בקביעות ובהתמדה. מהם הגורמים המשפיעים על הנושא של קידום אתרים? הביאה איתה שנת 2018? מה צריך לדעת כדי שהאתר שלכם יתקדם ויגיע למקום אליו אתם מכוונים אותו?

קידום אתרים בגוגל והגורמים המשפיעים עליו

למרות השינויים התכופים בתחום, ישנם גורמים המשפיעים על קידום האתר ברשת ואינם משתנים. עם הגורמים כאמור ניתן למנות בחירת מילת חיפוש או ביטוי , עיצוב איכותי ומושך של האתר ומה שאולי חשוב יותר מהכת – הזנת תוכן איכותי לאתר, כזה שימשוך את הגולשים ויניע אותם לפעולה. בסיכומו של עניין, המהות של קידום אתרים הינה הנעה של הגולשים לפעולה, שבעקבותיה ייווצרו התנאים האופטימליים להפקת רווחים מהאתר.

מה הביאה איתה שנת 2018

 

השינויים העיקריים בתחום קידום אתרים בגוגל במהלך שנת 2018 נוגעים בעיקר לניסיון של גוגל למקד יותר את החיפושים מצד אחד, ולאפשר לאתרים הטובים והאיכותיים ביותר להגיע למקומות הראשונים בקידום אורגני מצד שני. אתר טוב ואיכותי הוא, מבחינת גוגל, אתר המעניק ערך מוסף אמיתי לגולשים ונותן מענה אמיתי ואיכותי לצרכים שלהם. האיכות של האתר נמדדת באמצעות מאות פרמטרים, שחלק מהם הוא תגובת הגולשים לאתר, משך השהייה בו ומספר הדפים שהגולש ביקר בהם. בשנת 2018 השתפר מאד החיפוש הקולי, שעתיד להית חלק הארי בחיפושים בעתיד הקרוב. בנוסף, השתפרה היכולת של גוגל להציע לגולש פתרונות בסביבה המיידית שלו. זאת, בעקבות העובדה שמרבית החיפושים מתבצעים כיום באמצעות טלפונים סלולאריים ולא באמצעות מחשבים ניידים.

קידום אתרים בגוגל מתייחס כיום יותר למיקום ומגדיל את אפשרויות החיפוש. עם זאת, הבסיס לא השתנה: אתר איכותי, בחירה נכונה של מילות החיפוש ותוכן איכותי עדיין משפיעים על התוצאה הסופית של קידום אתרים.

כשמדברים על חוויית משתמש באתרי אינטרנט, צריך גם להכיר כלים שונים לבדיקת חווית משתמש והסקת מסקנות לשיפור וייעול .  

3 כלים לבדיקת חוויית משתמש באתר

– PageSpeedInsights

כלי לבדיקת מהירות טעינת האתר דרך המובייל ודרך מחשב שולחני . מכניסים את כתובת הurl ומקבלים ציון על מהירות הטעינה .

בנוסף לכך , התוכנה שלהם מנתחת את התוכן של דף האינטרנו ובכך נותנת הצעות לשיפור ביצועי המהירות של הדף ואילו גורמים כנראה גורמים להאטת הדף  

google analytics

זהו כלי מבית היוצר של גוגל ,המאפשר לעקוב אחר פעולות הגולשים ותנועת הגולשים באתר  . לדוגמא ,בעזרת קוד האנליטיקס שנטמיע באתר נוכל לדעת באילו דפים התעניינו הגולשים , נדע מהו זמן השהייה הממוצע בדף  , הקלקות/חשיפות ובכך נוכל להסיק מסקנות רבות כגון איך להימנע מנטישת משתמשים מהאתר , אילו דפים לשפר ועל מה לשים את הפוקוס .

Peek User testing

בעזרת "פיק יוזר טסטינג " ניתן לקבל חוויית משתמש שמתבססת אשכרה על עדות אמיתית של אנשים שהשתמשו באתר שלכם בעזרת פידבקים אמיתיים .

מדובר בחברה אמריקאית ולכן סיומות "co.il" לא יתקבלו בשלב זה אלא רק סיומות "com" .
חשוב להבין שמשתמשי Peek הנותנים את הביקורת על חווית השימוש באתרכם הם לא בהכרח קהל היעד שלכם ולכן צריך לקחת את הביקורת בערבון מוגבל  .

בנוסף , מדובר בגרסה אמריקאית שכן אין עדיין קהל ישראלי המשתמש בPeek לכן חווית משתמש על "איכות התוכן" באתר היא לא רלוונטית עדיין . אני באופן אישי מחכה לגרסה הישראלית של כל הדבר הזה.