Site icon M.B Media

מה זה קישורים נכנסים לאתר ואיך להשיג אותם ?

קידום אתרים מקצועי נועד לייצר במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, את האמינות הנדרשת שתגרום להם לדרג את האתר במיקום גבוה ככל האפשר. אחד הגורמים המצביעים על אמינות ואיכות גבוהה של אתר, היא העובדה שבעלי אתרים אחרים מסכימים ואפילו מעוניינים להוציא מהאתר שלהם קישור כל שהוא לאתר המקודם. מה זה קישור? מה זה קישורים נכנסים לאתר ומהם קישורים יוצאים? מה המשמעות שלהם? כל התשובות – בשורות להלן.

קידום אתרים בגוגל והחשיבות של קישורים נכנסים

קידום אתרים מתבצע כדרך שגרה במספר מישורים בו זמנים. בין השאר מתבצעות פעולות לשיפור חזותי של האתר, לשיפור התוכן שלו, קיצור זמני הטעינה ועוד כיוצא באלה פעולות. השגת קישורים נכנסים היא רק אחת מהדרכים להגביר את האמינות של האתר, בעיקר אם הקישורים שנכנסים הם איכותיים. הקישור באתרי אינטרנט מאפשר לעבור מדף אינטרנט אחד לדף אחר, רק באמצעות לחיצה על הקישור. ככל שמספר הקישורים הנכנסים לעמוד או לאתר אינטרנט כל שהוא גדול יותר, כך תגדל האמינות של האתר במנועי החיפוש.  יוצאים מכלל זה קישורים זדוניים מאתרים בעייתיים, שלא התבצעו על דעת בעלי האתר או המקדמים שלו. קישורים כאלה יש להסיר מעת לעת.

4 דרכים אפקטיביות להשגת קישורים נכנסים לאתר

1)החלפות קישורים הדדית –  אחת הדרכים הנפוצות ביותר כיום הינה החלפות קישורים בין מקדמי אתרים . לרוב יוצרים קשר דרך קבוצות פייסבוק המיועדות לכך , רושמים באילו תחומים אתם מעוניינים לקשר אל האתר שלכם וההחלפות לרוב נעשות דרך המייל . זוהי שיטה שיכולה להיות יעילה להשגת קישורים רבים אך קחו בחשבון שלעתים מדובר בתהליך שיכול לגזול מכם המון זמן , שכן המקדמים שולחים רשימות של כל האתרים ואתם צריכים לבדוק מה יכול להתאים לכם ואז לבדוק את אמינות האתר וחוזקו(בעזרת כלים כמוSEMRUSH I Majestic) ואז להציע מה יש לכם בתמורה (בהנחה שלמקדם השני יש עניין באחד האתרים שלכם) . אני אישית מרגיש שזה טוב בעיקר לשכירי SEO שמחפשים להעביר את הזמן בעבודה ואין להם בעיה לשרוף המון זמן על החלפת קישורים מסוג כזה

2) רישום באינדקסים – כיום , ישנם המון אינדקסים חינמיים(וגם בתשלום) הנותנים אפשרות לפתוח כרטיס עסק בחינם הכולל מספר פרטים על העסק ,מילות מפתח לינק לאתר וכ'ו . אומנם לרוב מדובר בקישורים נכנסים מהסיבה הפשוטה שהאינדקסים הללו מפוצצים בקישורים יוצאים אך ככל שתירשמו ליותר אינדקסים כאלה ותקבלו יותר קישורים נכנסים , אתם תחזקו יותר את אמינות ודירוג האתר ובכך גם תוכלו להתקדם בתוצאות החיפוש.

3 ) כתיבת מאמרים ברשת – השיטה הזו היא בעצם שיטת ידע איכותי לגולש תמורת קישור המפנה לאתר . ישנם כיום מספר של של אתרי מאמרים בכל התחומים ואתם יכולים לבקש לכתוב מאמר תוכן איכותי באתרים הללו בתמורה לקישור לאתר שלכם . חשוב לזכור שלמרות שכתבתם מאמר , פרסומו באתר המאמרים הינו לשיקול בעל האתר ולכן חשוב שתתנו ערך מוסף אמיתי לגולש , תכתבו תוכן ברמה גבוהה ותוסיפו גם פאן שיווקי . ככל שתשקיעו יותר ככה הסיכוי שהמאמר יפורסם וכן אף יביא לתנועה לאתר שלכם .

4) פרופיל קישורים טבעי – מדובר בשיטה שגוגל מאוד אוהב . כי בעצם מדובר באנשים אשר משתפים ומקשרים לתוכן שלכם מהסיבה שהוא רלוונטי ובעל ערך . אמנם מדובר בשיטה מסובכת יותר שדורשת השקעה ולא מעט זמן אך פירותיה עשויים להיות מתוקים מאוד .