Site icon M.B Media

מה באמת עובד בקידום אתרים ?

קידום אתרים הוא אחד מהתחומים המעניינים והדינמיים ביותר כיום. קידום אתרים בגוגל הוא מורכב, מסובך, ולעיתים מדובר במשימה סיזיפית. בשורות הבאות נשיב לשאלה – מה באמת עובד בקידום אתרים. כחלק מהתשובה ננסה להקיף במאמר קצר תחום שכבר נכתבו עליו אלפי מאמרים, והיד עדיין נטויה.

קידום אתרים בגוגל ובחירת מילות חיפוש

קידום אתרים נועד להביא אתר ספציפי, בתחום מוגדר, למקום גבוה במנועי החיפוש. ככל שהאתר ממוקם טוב יותר, כך מספר הכניסות אליו יהיה גדול יותר והרווח הכספי הפוטנציאלי של הבעלים והמפעילים של האתר יהיה גבוה יותר. אחת המשימות החשובות ביותר הינה לזהות את מילת החיפוש או הביטוי שיביאו לאתר את הלקוחות הפוטנציאליים המתאימים. ככל שהמילה או הביטוי יהיו ממוקדים יותר, כך התוצאות תהיינה טובות יותר. קידום אתרים בגוגל בביטוי "רפואה טבעית", למשל, יביא לאתר גולשים המעוניינים לקרוא ולדעת יותר. לעומת זאת "טיפולים טבעיים לכאבי ברכים" עשוי להביא קהל אחר, המעוניין גם לצרוך טיפולים או תרופות לבעיות ברכיים. הדוגמאות, כמובן, הן להמחשה בלבד.

קידום אתרים – שלבים

השלב הראשון של קידום אתרים בגוגל הוא בחירת מילת החיפוש כאמור לעיל. השלבים הבאים הם בחירת מודל עסקי, בחירת הדומיין (כתובת האינטרנט), בניית אתר איכותי והזנת תכנים המעניקים לגולש ערך מוסף ומכוונים אותו לפעולה על פי המודל העסקי. מודל כאמור עונה על השאלה – מה בעלי האתר מעוניינים שהגולש יעשה: יש אתרים שבהם גולש מתבקש להשאיר פרטים. אחרים לא יבקשו דבר, כיון שמימון האתר מבוסס על תשלום עבור פרסומות המוטמעות בו ע"י גוגל או גופים עסקיים אחרים. מודל עסקי נוסף הוא רכישת מוצר או שירות ישירות מהאתר.

בחירה מושכלת של מילות החיפוש, בחירת מודל עסקי מתאים ובניית אתר שיעורר עניין אצל הגולשים, נמנים עם שלושת אמות המידה העיקריות עבור קידום אתרים .מוצלח באינטרנט.

 

4 פעולות שיובילו אותכם להיות מדורגים בדף ראשון בגוגל ב2018

 

1 . "התוכן הוא (עדיין) המלך" – כיום ,אחד הדברים שיכריעו על קידום האתר שלכם הוא איכות התוכן והערך המוסף שתתנו לגולשים שהביעו עניין בתחום שלכם . ככל שתתנו יותר ערך ללקוח שבא באמת ממקום אמיתי של ערך ועזרה  כך הכניסות לאתר וזמן השהייה באתר יעלו משמעותית וכך גם הדרוג שלכם בגוגל .

בנוסף ,בהקשר של תוכן איכותי בעל משמעות הייתי שם את הדגש על פוקוס ומיקוד . לדוגמא אם אתם מקדמים אתר שמדבר על "דייטים" התמקדו בנושא שיכול להיות מעניין לגולשים בנישה הזו..

לדוגמא "דוגמאות למשפטי פתיחה באפליקציות שייגרמו (כמעט) לכל בחורה לענות לכם " ותתנו שם טיפים ומגוון רחב של משפטים בתוספת הערות נוספות ועצות אמיתיות תוכלו ליצור "באזז" אמיתי ברשת ולהפיק מכך הרבה רווחים עתידיים .  

 

2. קישורים "מאתרים חזקים" בתחומים מקבילים –

קישורים נכנסים אל האתר שלכם  מאתרים שנחשבים לבעלי ערך גבוה מבחינת גוגל (דומיינים חזקים" יכולים להזניק אותכם משמעותית במילות המפתח שלכם .

חשוב מאוד שהקישור יהיה מאתר שהוא בתחום מקביל ושיהיה קשר הגיוני ובריא בין האתר המקשר לאתר המקושר . לדוגמא .. אתר שעוסק בחתונות יכול לקשר לאתר של פרחים עם מאמר בנושא "כיצד לבחור זר מושלם לכלה" .

או לדוגמא מאתר של חומרי אלומיניום לאתר ניתן לקשר באופן טבעי והרמוני לאתר העוסק ב"התקנת פרגולות אלומיניום"  

אני אישית אוהב לבדוק את "חוזק" האתר ממנו אני רוצה לקשר אליי דרך Semrush . סאמראש הוא כלי מצוין לניתוח כמות התנועה לאתר בחודש מסוים ומיקומיו בגוגל .

3 . אופטימיזיציה לTitle ו Meta description

חשוב מאוד להתאים את הטייטל של הדף למה שהלקוח מחפש .

לדוגמא אם לקוח חיפש "קידום אתרים בירושלים" גוגל יודעים שהגולש יקליק יותר על דפים המכילים את הצרוף שהספיציפי הזה מאשר כותרת שמציינת רק " קידום אתרים" ולכן מראש ייתנו לדפים האלו עדיפות. ככל שיותר תתאימו את הכותרת והמטה דיסקרפשיין למה שהגולש מחפש ככה הסיכוי בדף הראשון יעלו

אחת ההוכחות לחשיבות שגוגל נותנים להתאמת כותרת מדויקת לחיפוש הגולש היא בקידום אתרים ממומן ששם אפילו אפשרות שהכותרת במודעה תשתנה בדיוק לפי מילת המפתח שהגולש חיפש

4. חווית משתמש ונגישות – ככל שהזמן עובר החשיבות שגוגל נותן לחווית משתמש ונוחות לגולש גוברת .נגמרו הימים שהטריקים הישנים של מקדמי אתרים היו עובדים באורך פלא . ישנם המון דרכים ליצירת חווית משתמש טובה באתר שלכם אך בגדול מדובר כמובן על כתיבת תכנים בעלי ערך ללקוח , הוספת תמונות רלוונטיות ,עיצובים ייחודיים , חילוק לפסקאות , מהירות טעינת אתר ,התאמת האתר למובייל וכדומה .