כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, לרוב מדברים על ניהול דפים עסקיים אורגני וניהול
קמפיינים ממומנים. ידוע כי רשת הפרסום של פייסבוק טומנת בחובה מגוון רחב של פיצ'רים
מדהימים אשר מאפשרת למפרסמים לטרגט את הפוסטים בצורה ממוקדת לפי נתונים רבים
שאוגרת המערכת המשוכללת והאינטילגנטית שלה על כל גולש וגולש. על מנת לנצל את
המשאבים המדהימים שמקצה לנו פייסבוק,חשוב שנדע כיצד להשתמש באפשרויות הקמת
הקמפיין בצורה הטובה ביותר ובכך נוכל לכבוש את כל היעדים שלנו. בואו נבין איך עושים זאת
3 מודלים לפרסום ממומן בפייסבוק
על אף שפייסבוק מציעה מגוון 12 אפשרויות של קמפיינים,במאמר הבא נעסוק ב3 המודלים
שמרכזים את כל הקמפיינים,ובאמצעות כך נוכל לבחור את הקמפיין הטוב ביותר.
מודל 1 : מעורבות (Consideration)
מטרת המודל : יצירת מעורבות עם קהל היעד – לייקים בדף ,תגובות שיתופים וכו. מטרה
נוספת היא להפוך את הפוסט לויראלי,לייצר הוכחה חברתית או ליצור באזז ברשת.
מתי לא להשתמש: כאשר אנחנו מחפשים להביא לידים איכותיים או מכירות לעסק
כנראה שלא נרצה לבחור בקמפיין זה.
יתרונות במודל מעורבות :
במודל המעורבות על כל רבדיו,נוכל למצוא קהל ויראלי ואקטיבי אותו נוכל לנצור
במאגרינו ולהשתמש בו לפרסומים חוזרים שמכוונים על המרות והשארת פרטים.
קמפיינים בתוך המודל : צפיות בוידאו,מעורבות בפוסט,לייקים בדף ועוד.
מה עוד חשוב לדעת :
- קמפיין מעורבות יכול לעבוד מצויין גם עם סרטונים מכיוון שפייסבוק
תספור כל צפייה כמעורבות בפוסט.
- כאשר לוחצים על כפתור ה"Boost Post" היישר מהדף העסקי שלנו,ברוב
המקרים פייסבוק תיצור עבורנו קמפיין מעורבות באופן אוטומטי.
מודל 2 : חשיפה (brand Awareness)
מטרת המודל: מודעות למותג ,קידום העמוד העסקי,הגדלת נוכחות,השגת כמות
גבוהה במיוחד של חשיפה.
מתי לא להשתמש : כאשר מחפשים להביא לידים איכותיים/מכירות או מעורבות
מאסיבית של לייקים ותגובות.
יתרונות המודל: המודעה מגיעה למספר הגבוה ביותר של האנשים, בשונה מקמפיינים
של מעורבות בהן החשיפה מושפעת גם מכמות המעורבות בפוסט,כאן המודעה תעבוד
על חשיפה,חשיפה ועוד קצת חשיפה
מה עוד חשוב לדעת: לא תמיד נתוני החשיפה יהיו מדוייקים. זה לא שאנחנו אומרים שפייסבוק
מרמים אותנו והנתונים לא אמיתיים אלא שפשוט יש קאצ' בשיטה בה המערכות מודדות את המספרים.
זאת אומרת שהמספרים אומרים נראים טוב ונעימים לאוזן, אך לא תמיד יש משמעות לכמות הזו.
מודל 3 : המרות (cONVERTIONS)
מטרת המודל: רכישות אונליין,לידים באתר/דף נחיתה.
מתי לא להשתמש :כאשר רוצים להשיג רק מעורבות/חשיפה.
יתרונות המודל : עובד מצויין כאשר רוצים להשיג לידים או מכירות באתר. יש פה גם
אינטרס משותף – החיוב מצד פייסבוק נעשה רק כשיש המרות
מה עוד חשוב לדעת: ככל שיהיו לנו יותר המרות,הפיקסל שהוטמע יעבוד טוב יותר
וכך העלות להמרה תרד. חשוב גם לדעת כיצד לבצע המרה מותאמת אישית על מנת
למקסם את המכירות ואת אפקטיביות הפיקסל.
לסיכום: פרסום בפייסבוק לא נגמר בהקמת קמפיין לפי מדריך שראיתם בגוגל או ביוטיוב.לאחר שנים של ניסיון ואינספור למידות(וכישלונות כמובן),אנחנו בטוחים שאיתנו אתם הולכים לקבל מטר של לידים איכותיים ובעלויות שהולכות להפתיע אתכם .