Site icon M.B Media

כל מה שרציתם לדעת על חוק הנגישות לאתרים

בטוח שלאחרונה שמתם לב או שמעתם על חוק הנגשת האתרים. אם גם אתם נכנסתם לגוגל וקראתם מאמרים על תקנות מוזרות וקנסות ענק, אז אנחנו רוצים להרגיע אתכם ולדאוג שלא תיכנסו לבהלה. בפוסט הבא נסביר בדיוק מה החוק הזה אומר ואיך יש להיערך.

חוק הנגישות לאתרים - M.B Media

מה החוק הזה אומר?

כל אתר אינטרנט, אשר מעניק מידע או שירות כל שהוא לקהל הישראלי, יהיה חייב להיות נגיש לאנשים עם מוגבלויות.

כמו בכל אתר פיזי  או מקום שאתם מבקרים בו, כך גם איגוד האינטרנט הישראלי רוצה שהאתרים יהיו מותאמים לאנשים עם מוגבלויות כאלה או אחרות. המטרה בחוק זה היא בעצם להפוך את האינטרנט למקום יותר נוח עבור קהל בעל לקויות ראיה או מוטוריות אשר מגבילות את היכולת שלהם לתפקד.

אז על מי החוק הזה תקף?

החוק תקף עבור דומיינים בעלי הסיומות co.il אך גם עבור אתרים אשר הסיומת שלהם היא .com ונותנים שירות לקהל הישראלי.

אכיפה וקנסות

טוב אז לפני שאנחנו מציגים לכם את הנתונים, קחו אוויר שנייה ותירגעו. בעלי אתרים אשר לא ינגישו את אתרם עלולים לקבל קנסות של עד 50 אלף שקל, אבל בשונה מדוחות תנועה או חניה, ברגע שפנו אליכם, יש לכם זמן של 3 שנים לעשות זאת, כך שאין מה להילחץ, פשוט תדאגו לעשות זאת במהירות האפשרית ולא תיקנסו.

טוב שכנעתם אותי, איך עושים את זה?

הנגשת אתר זה לא תאריך מסובך למתכנת מתחיל אפילו, במידה והחלטתם שאתם רוצים לעשות זאת, אתם יכולים לפנות אלינו ואנו נדע לספק לכם מענה מיידי ולהנגיש לכם את האתר בתוך מספר ימים.

בפועל מדובר במהלך שהוא חשוב ויעזור מאוד לקהילת הנכים הישראלית, כך שאל תיקחו את העניין הזה בפן לא חיובי, אלא בואו נדאג לשונים מאיתנו וניתן להם הזדמנות שווה להנות מהעולם שלנו נראה כמובן מאליו.