Site icon M.B Media

איך להימנע מנטישת משתמשים לאחר בניית אתר חדש

לא משנה כמה השקעתם בבניית אתר אינטרנט חדש לעסק שלכם, בחלק מהמקרים מגיע מצב שבו באתר החדש ישנם אחוזי נטישה גבוהים, דבר אשר גורם לירידה בהכנסות שלכם, לאחר שהשקעתם ממיטב כספיכם בבניית אתר חדש.

אם העלתם לאחרונה אתר חדש, סביר להניח שאתה מתרגשים לראות את התוצאות של האתר החדש, לראות עליות בתנועה לאתר, בהמרות ובמכירות. כאשר זה נעשה נכון, זה בדיוק מה שצריך לקרות, אבל מה אם זה לא ייצא כך בפועל?.

למרבה הצער, זה לא תמיד המקרה – למעשה, חלק גדול מאתרים חדשים שעולים לאוויר דווקא מאבדים את התנועה וכמות המכירות שלהם בימים ובשבועות הראשונים לאחר עיצובו מחדש.

אם אתם נתקלים כרגע בבעיה כזו ישנן שלוש סיבות אפשריות ללמה זה קורה, במאמר זה נבין מהם,  וכיצד לתקן אותן.

ראשית גוגל צריכה לסרוק ולהוסיף לאינדקס את כל הדפים החדשים שלך, כדי להציג את הגרסאות החדשות עבור המשתמשים שלהם, לכן עליך לצפות לירידה זמנית בתנועה האורגנית.

עם זאת, אם זה כבר קורה יותר מכמה ימים, או שהתנועה ירדה באופן משמעותי, יש עליכם לבדוק את שלושת הגורמים הבאים:

  1. הפניות מחדש (הנקראות גם הפניות 301)

אחד הצעדים החשובים ביותר בבניה מחדש של אתר הוא הגדרת הפניות מתאימות, לעמודים מסויימים. דילוג על שלב זה הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר של אובדן תנועה.

אם שינית את מבנה כתובת האתר (הURL) או העברת דפים למיקומים חדשים, אך לא הגדרת הפניות מתאימות, סביר להניח שזאת הסיבה העיקרית לירידה בתנועה שלך. הפניות אלה נקראות גם הפניות 301 ותוכלו לקרוא עליהן בהרחבה באמצעות חיפוש פשוט בגוגל.

ואם אינך בטוח אם זו הבעיה, תוכל להיכנס אל Search Console של Google ולאחר מכן לעבור אל סריקה> שגיאות סריקה ולבחור את הכרטיסייה "לא נמצא".

  1. Sitemap

ה- Sitemap שלך מספק רשימה בסיסית של כל הדפים החשובים באתר שלך, ואתה יכול לשלוח אותו ל- Search Console כדי להאיץ את התהליך של יצירת אינדקס מחדש של הדפים שלך ושחזור רמות התנועה שלך למצב האופטימלי.

  1. שינוי תכנים

במקרים מסוימים, בנייה מחדש של האתר יכול לכלול גם שינוי תכנים חדשים לגמרי. דבר זה יכול להיות להזיק במידה וכותב התוכן או הקופירייטר לא היה מודע לשילוב מילות המפתח המקוריות באתר והביטויים שאתם מעוניינים לקדם.

אם הדפים החדשים באתר שלך כבר לא כוללים את מילות המפתח הם שהיו במקור הדירוג שלך יפגע והתנועה האורגנית תיפגע גם היא.

לסיכום:

בניית אתר חדש זה לא עסק פשוט וחשוב לעבוד עם אנשים מקצועיים אשר מודעים לתהליך וכבר עשו זאת בעבר. נתקלנו לא פעם באנשים אשר ניסו לחדש בעצמם את אתה האינטרנט הישן שלהם ונתקלו בבעיות רבות בעת העלתו מחדש.